Communicatie en Samenwerken

De tijd dat communicatie ging over een ouderwetse ISDN telefooncentrale en een simpele internet aansluiting zijn al lang voorbij. Communicatie is steeds belangrijker geworden, terwijl de manier waarop wordt gecommuniceerd is veranderd. Waar samenwerken veelal neerkwam op het gezamenlijk gebruik van een fileshare, wordt tegenwoordig vooral gebruik gemaakt van cloud gebaseerde oplossingen waarmee je overal en altijd kunt werken en waarbinnen communicatie is geïntegreerd.

Microsoft Teams

Microsoft Teams is in de meeste organisaties niet meer weg te denken als communicatiemiddel met chat, presence, (video) vergaderen en andere rijke samenwerkingsvormen.

Telefonie en mobiele telefonie zijn nog steeds belangrijk, maar zijn VOIP gebaseerd en geïntegreerd met de werkplek. Bedrijfsbrede communicatie vindt steeds meer plaats binnen Microsoft Yammer en Sharepoint intranet toepassingen. Daarnaast zijn voor het gebruik van al deze diensten een goede internetverbinding met voldoende bandbreedte essentieel om tegemoet te komen aan het mobiele werken op kantoor en een goed presterend WIFI netwerk.

 

Teams/Yammer/Sharepoint

Mede door de COVID pandemie heeft het gebruik van Teams en de aanverwante technologie van Yammer (interne bedrijfscommunicatie/bedrijfscommunities) alsmede Sharepoint (document opslag en document management) een grote vlucht genomen. Het gebruik is inmiddels al meer dan vertienvoudigd van 13 miljoen naar ca. 150 miljoen dagelijkse gebruikers. Binnen De Computerwacht hebben een aantal specialisten zich toegelegd op advies, implementatie en onderhoud van oplossingen voor samenwerking binnen organisatie op basis van Teams, Yammer, Sharepoint en OneDrive. Daarnaast zijn bij onze zusterorganisaties binnen De Futureproof Group ook nog aanvullende specialisaties beschikbaar zoals maatwerk Sharepoint/Yammer consultancy en gecertificeerde adoptiespecialisten.

 

VOIP en mobiel

Vrijwel elke organisatie maakt inmiddels gebruik van VOIP, aangezien de klassieke ISDN verbindingen door KPN zijn uitgefaseerd. De Computerwacht levert telefonie diensten, zowel VOIP als Mobiel, op de platformen van KPN. Dit in een modulaire structuur als in bundels met KPN EEN. Ook levert De Computerwacht oplossingen op basis van de Duitse softwarematige telefooncentrale Swyx, wat uitblinkt in configureerbaarheid voor gespreksroutering.

Een kleine greep uit de beschikbare diensten:

 

  • Abonnementen voor VOIP en Mobiel
  • Fysieke telefoons voor op het bureau en softphones
  • Smartphones
  • Menu structuren/IVR
  • Wachtrijen/queues
  • Overloop
  • Vast-mobiel integratie
  • Conferencing oplossingen
  • DECT
  • Desktop en CRM/ERP integratie
  • SIP trunks, onder andere voor integratie met Teams en zorgoproepsystemen

 

 

We bespreken samen uw wensen en bereiken met advies op maat het optimum tussen kosten, functionaliteit en gebruiksgemak.

 

Internet

Een internetverbinding is de lifeline van uw organisatie naar de rest van de wereld. Een organisatie kan gewoon niet meer zonder. De door u gebruikte applicaties en de omvang van uw organisatie bepalen over het algemeen welke bandbreedte u nodig heeft. Het toenemende gebruik van Cloudapplicaties zorgt er enerzijds voor dat er meer bandbreedte nodig is en anderzijds dat de beschikbaarheid belangrijker is. Als er een storing is, dan ondervindt u daar immers direct grote hinder van. De Computerwacht levert in samenwerking met partners een groot portfolio aan verbindingsdiensten:

 

  • Glasvezel
  • FttH/FttO
  • xDSL
  • Gestapeld koper
  • Straalverbindingen
  • 4G en 5G oplossingen
  • Proactieve monitoring internetverbindingen

Steeds vaker wordt gekozen voor een redundante verbinding over een andere type drager en/of een ander pad. Uitval van de primaire verbinding heeft dan geen invloed heeft op de beschikbaarheid.

Daarnaast levert De Computerwacht bedrijfsnetwerken voor organisaties met meerdere locaties: Software Defined Networks (SDN), SD-WAN en IPVPN op basis van MPLS. Ook voor VOIP zijn speciale diensten beschikbaar die de kwaliteit van uw VOIP gesprekken maximaal garanderen.

 

Networking/WIFI

Om de devices die medewerkers gebruiken voor hun communicatie en samenwerking optimaal te laten werken, zijn goede en betrouwbare netwerkvoorzieningen onmisbaar. Specifiek voor WIFI hebben wij de expertise en apparatuur in huis om met metingen een gevalideerde WIFI dekking te kunnen bieden. De Computerwacht kiest bij voorkeur voor Cisco Meraki vanwege de kwaliteit en zelfhelende eigenschappen die in samenwerking met de Meraki Cloud worden bereikt. Maar daarnaast ondersteunen we ook de meeste gangbare merken zoals Cisco, HPE en Unifi/Ubuiqiti. We implementeren netwerkbeveiliging op basis van de Zero Trust principes, zoals segmentatie, netwerkauthenticatie, firewalling en DNS filtering.

 

Perfectie begint bij De Computerwacht

Wilt u ook optimaal samenwerken en overal bereikbaar zijn? Neem dan contact op met De Computerwacht.