Fase 1 met succes en naar volle tevredenheid opgeleverd bij Stichting Wijdezorg

Onlangs hebben de ERP specialisten van de Computerwacht met succes en naar volle tevredenheid van Stichting Wijdezorg fase 1 opgeleverd van de implementatie van centrale database op basis van Exact Synergy.

 

 

Zorginstellingen beschikken in het algemeen over software voor HRM, rooster, urenregistratie en financiële administratie.  Waar ze veelal niet over beschikken is een oplossing waarbij deze informatie wordt geïntegreerd, centraal beschikbaar is en ontsloten kan worden voor management informatie. Functies zoals een cliënt dossier, kwaliteitssysteem, incidenten registratie of document management systeem zijn niet beschikbaar  of in een separate applicatie ondergebracht. Dit betekent een hoge mate van inefficiëntie. Denk hierbij aan het op meerdere plekken onderhouden van gegevens (medewerkers, projecten, diensten, cliënten, uur soorten, etc).

 

De Computerwacht is medio 2012 gestart met een project bij Stichting Wijdezorg. Doormiddel van één centraal systeem (Exact Synergy Enterprise) koppelen en integreren we alle systemen zodat deze eenvoudiger en efficiënter te beheren zijn, het gebruiksgemak sterk wordt verbeterd en het management kanover de juiste en relevante management informatie beschikken. 

 

Dit betekende zeker niet dat alle bestaande oplossingen vervangen dienden te worden. Uitgangspunt van onze oplossing is het voorkomen van dubbele invoer van gegevens en het centraal beschikbaar stellen van management informatie.  Een goed HRM systeem moet je niet vervangen maar je wilt wel dat medewerkers slechts op één plek aangemaakt en onderhouden worden. Wij zorgen doormiddel van onze oplossing dat synchronisatie plaatsvindt tussen de verschillende applicaties. We noemen dit SPOI “Single Point of input”. 

 

Alle gebruikers krijgen doormiddel van één uniforme web interface toegang tot de informatie en toepassingen welke bij hun functie hoort. Naast het basis systeem hebben wij een aantal modules ontwikkeld welke Wijdezorg helpt bij het delen van informatie en het ondersteunen bij diverse processen. Onderstaand treft u een korte omschrijving aan van opgeleverde toepassingen. 

  • Intranet. Een portal waar de organisatie gecontroleerd en afgestemd op de functie informatie kan verstrekken.
  • Wie, wat, waar. Een eenvoudig maar krachtig hulpmiddel waarvan het nut vaak wordt onderschat. Collega’s kunnen elkaar snel vinden en herkennen (“smoelenboek”).
  • Een Document Management Systeem waar u documenten gestructureerd kunnen worden opgeslagen en gekoppeld kunnen worden aan alle beschikbare entiteiten zoals medewerkers, cliënten, projecten, etc.
  • Centrale registratie en archivering van meldingen en  cliënt gegevens ondersteund door een database van historische cliënt gegevens en dossiervorming.
  • Coördinatie van de werkzaamheden en acties van  medewerkers en leidinggevenden.
  • Incidenten registratie. Het registeren en analyseren van incidenten.
  • Familieportal. Een portal waarop familie informatie m.b.t. bereikbaarheid kan wijzigen en inzicht kan krijgenin hoe zaken verlopen met ouders, Opa of Oma. Doormiddel van een eigen Intranet kan de organisatie relevante informatie delen met familie. Denk hierbij ook aan evenementen, feestdagen regeling of andere zaken. 

Inmiddels zijn we gestart met Fase II van dit project waarbij het accent ligt op de integratie van de cliënt administratie.

 

 

Terug naar vorige pagina

Direct contact

 

Bedrijfsnaam *
Telefoonnummer: *
E-mailadres: *
Contactpersoon: *
Uw vraag:
leeg veld
* verplichte velden

 

wolk

 

0172-235835

 

Contactgegevens

 

De Computerwacht B.V.

Bezoekadres
Distributieweg 27
2404 CM Alphen aan den Rijn

Postadres
Postbus 2099
2400 CB Alphen aan den Rijn

Tel. 0172-235835
Fax 0172-235836
info@computerwacht.nl